Počet zobrazení stránky

úterý 24. července 2012

Volvič


Úplnou náhodou jsem se dostala k Vašim seznamkovým příběhům a chtěla bych přispět svojí troškou prožité hrůzy do mlýna.

Letos na podzim mi bude 28 let. Jsem rok a půl šťastně zadaná. Inzeráty na seznamkách jsem četla i zadávala zhruba 2 roky, a to do té doby, než jsem potkala přítele. Musím přiznat, že jsem ve své naivitě několikrát naletěla, ale dostalo se mi tím pádem dobrého ponaučení do budoucna :)

Prvním „velkým“ příběhem je Michal, pracovní jméno „Volvič“. Podle fotky sympaťák, 29 let, svobodný, bezdětný. Potkali jsme se na chatu a tak nějak náhodou si začali svěřovat, kdo co od svého partnera čeká. Ubezpečil mě, že dokáže svoji přítelkyni a později manželku dokonale zabezpečit, zajistit peníze i skvělé bydlení. Že jeho vyvolená bude mít prostě všechno a on hledá nějakou hodnou holku, která si toho bude vážit a nebude ho jen využívat. Pracoval jako řidič kamionu, a tak se pochopitelně od jeho milé očekávalo i to, že se v době jeho nepřítomnosti nebudou v tom luxusu vyskytovat v předsíni cizí pánské boty.

To mě zaujalo. Říkala jsem si, že asi chudák zatím narazil jen na samé zlatokopky, nevěrnice a využívačky. Naše konverzace se čile vyvíjela, probrali jsme záliby, cestování, kulturu různých cizích zemí, fotky na profilech... Až to dospělo k domluvě na osobním setkání.

V den D jsem si vybrala hezké střízlivé oblečení – džíny, top, boty na podpatku a černé sáčko – a ve stanovenou hodinu jsem vyrazila k radnici v našem městě – to bylo místo srazu. Byl přesný. Na chodníku stál tmavovlasý, štíhlý a celkem vysoký muž v džínách a černé kožené bundě. Opodál parkovalo jeho temně modré naleštěné Volvo.

Sedli jsme si do nedaleké kavárny, dali si čaj a já jsem se začala vyptávat na jeho práci. Dozvěděla jsem se, že si dost vydělá, nedávno si koupil ono Volvo za celý jeden milion korun, a tím si splnil svůj dávný sen. Teď prý šetří druhý milion na vlastní byt, protože ještě bydlí u rodičů. Dobře. Někdo má napřed raději auto, které až tak nutně nepotřebuje, než vlastní domácnost, každý jsme nějaký. Při duchaplné konverzaci jsem zjistila, že tento chlap píše jako Bůh, ale mluví jako debil. Bylo to, jako kdyby za něho psal maily někdo úplně jiný. Při slovním projevu se divně usmíval, jako kdyby nebyl zcela duševně normální, mezi slovy dělal významné pomlky, měl slabou slovní zásobu a nechápala jsem jeho otázky. Nechápala jsem, co ode mě čeká za odpovědi.

Přesto jsem později kývla na sobotní výlet na nedalekou přehradu. Znovu přijel v nablýskaném autě, ale jeho slovní projev se už omezil pouze na to, kolik jeho auto žere, jak jede rychle, jak jede tiše, kolik má zrovna na tachometru, jak voní novotou a taky nezapomněl zmínit, že nemá prostředky na to, aby za mnou dojížděl. Na moji poznámku „Když sis koupil tak drahé auto, musíš mít i na jeho provoz, ne?“ odpověděl neurčitě, něco ve smyslu, že je to auto sváteční, jen pro zvláštní příležitost.
Na přehradě jsme si dali opět čaj, a ačkoliv mě původně zval na večeři, nic si nevybral „Ale ty se klidně najez.“ Bylo mně nad slunce jasné, že chce ušetřit a nebude takový haur, jakého ze sebe dělá.
Při odchodu domů mě nechal napospas nějakým Bulharům a šel kontrolovat, proč se skupina mladíků ochomýtá kolem Volva, jestli mu to náhodou neškrábli. A já stála před restaurací s děsem v očích, že mě někdo přinejmenším okrade o kabelku.

Později jsme se sešli ještě několikrát. Musela jsem za ním přijet do Brna vlastním autem, protože co kdyby mu tu jeho lásku na parkovišti náhodou někdo odřel nebo poškrábal, na občerstvení (balenou perlivou vodu) mě pozval do vietnamského bistra. Jednou za mnou přijel dokonce kamionem a jednou autem na běžné ježdění. Nevím, co to bylo za značku, ale k vraku to nemělo daleko.
Neustále se mi snažil napovídat, jak mě miluje, psal mi ze zahraničních cest skvělé smsky.
Až jednoho dne přišla sms s tím, že se chce rozejít. Přitom jsme spolu ani nechodili... Prý se nedokázal zamilovat. Svoji lásku mi vyznával proto, že si myslel, že to časem přijde, ale ono nic. Vzala jsem to a přerušila jsem kontakt, protože bylo jasné, že to nemá světlou budoucnost.

Další den přišla zpráva, že mu moje smsky chybí a i když spolu nebudeme chodit, můžeme si alespoň psát, aby mu na cestách nebylo smutno. Na to jsem odpověděla, že v tom nevidím žádný smysl, a debatu ukončila.
Odpoledne jsem se znovu připojila na chat a vzápětí mi přišla zpráva, jaká jsem kráva, které musel otevírat dveře od svého úžasného auta jen proto, aby mu neupatlala pečlivě naleštěnou kliku, kterou po každém mém doteku musel doma hodinu čistit od nějakého krému (žádný nepoužívám a ruce se mi nepotí). A že jsem úplně blbá, protože očekávám od vztahu něco jiného než on. Že nejsem normální, protože mojí prioritou není jeho auto, že se zajímám o nějaký blbý city, a že nehledím na jeho skvělý majetek. Ukončil to tím, že jsem ho stála na společných rande spoustu peněz, za který si mohl najmout nějakou dobrou štětku, se kterou by si alespoň něco užil.  Janě, kterou si mezi tím stačil najít, jsem se ani nedivila, když se rozhodla raději pro studium vysoké školy, a potají jsem ji obdivovala za to, že ho dokázala prokouknout dřív než já. Politovala jsem ho, jaký je chudák, zesměšnila jsem na oplátku jeho stížnosti, a od té doby jsem o něm, díky Bohu, neslyšela.

P.S.: Jeho skvělá kožená bunda byla stará 10 let a byla údajně nezničitelná.

Já děkuji čtenářce za tento příběh. Při každém příspěvku od Vás si v duchu říkám jediné... "WTF?" :)

11 komentářů:

  1. bože bože, do čehos to duši dal! divím se tvé výdrži, já bych ho po prvním rande nechtěla vidět:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě tehdy velmi zajímalo, co se z něj vyklube a jak se projeví :)

      Vymazat
  2. Někdy mě přijde že holky jsou v tomto ohledu málo ohleduplný. Jak se můžeš divit že se umí pramálo vyjadřovat když je řidič kamionu a žije tím pádem prakticky mimo civilizaci.A nemá se kde řečnicky rozvíjet. To že se to snaží dohnat naleštěným Volvem není možná nejlepší řešení. Ale evidntně jsi mu za to zpočátku dala body.
    A taky by bylo někdy zajímavé kdyby se nám tu sešly 2 výpovědi a pak by člověk věděl že pravda bude někde u prostřed, kdo jak na koho působil..
    Pan Hlavný .

    OdpovědětVymazat
  3. pokud by měla být pravda věta o "spoustě peněz za cesty na rande a že by za to mohl mít štětku...." tak i jako chlap řeknu narovinu že je to vůl,bohužel. Když už tak ať si to myslí ale neříká.
    Ale "Pan Hlavný" má částečně pravdu o vyjadřování,zaměstnání,každý není řečnický typ a profese taky udělá své.... Kdyby některé dámě chlap řekl že jí nechce protože ráčkuje asi by řekla že je blbec.Nebo ne? ale je to každého věc jak se rozhodne! jen tvrdím že někteří často jiné posuzují jinak.
    Jarda Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Větu o spoustě peněz opravdu řekl, to si nevymýšlím. Zřejmě mě chtěl co nejvíc urazit, když zjistil, že žádné smsky pro zábavu nebudou. S tím zaměstnáním je to možná pravda, ale v tom případě si nedovedu vysvětlit, kde bral ty hezké věty v mailech. Jako by byl rozdvojená osobnost...

      Vymazat
    2. nejsem řidič kamionu ale technik (víc psát nebudu :-)) a myslím že to mám podobné. I podle vyjádření některých žen...ne že bych se extra snažil,2h.ladil text,opisoval apod. Máš to v hlavě a píšeš....druhá věc je v reálu pohotově ze sebe všechno "vysypat" :-)) . Mně život naučil nevěřit na první,druhý,třetí...dojem,mně zajímá jak se kdo zachová v krizové situaci,jestli si tvrdě prosazuje svojí pravdu.Když se na něčem neshodnem jestli je schopná-ý nadávat,urážet.Myslím že některým trochu trvá než se uvolní a rozkecají ;-) Určitě znáš ze svého okolí lidi kteří by ukecali na kafe snad i Svatýho Václava ale také někoho mlčenlivějšího,to ovšem neznamená že je ňouma :-DDD.
      Můj názor je že kamkoliv ženu pozvu,nebo cokoliv jí dám nemůžu přece předhazovat když je po všem....dělal jsem to snad dobrovolně! pokud někdo zištně jeho věc a tomu asi odpovídá reakce.
      Jeho zasněné vyprávění o Volvu...asi Tě to dost odradilo ale je to podobné jako kdyby s Tebou zašel do butiku Caramello s lux.obuví v Praze,také určitě ožiješ a nebudeš ten den mluvit o ničem jiném :-) to zase chlap nechápe....Volvo asi byl jeho splněný sen (dětský?),jsme trochu větší děti ...:-DDD
      Jarda Z.

      Vymazat
    3. Butik Caramello v Praze neznám a boty nakupuju jen když opravdu musím, protože špatně shnáním svoji velikost :-) Ale chápu to jako příklad, OK. Myslím, že šancí projevit se měl dost, sešli jsme se víc než 3x. Volvo byl opravdu jeho splěný sen, ale já nechci být v pořadí až někde za autem a ještě se třeba za půl roku dozvědět, že ho stojím spoustu peněz. To měl chlapec holt smůlu.

      Vymazat
    4. Souhlasim s Jardou Z, taky me zajima spis natura, kdyz nekdo neumi na rande poradne mluvit, je to sice treba trochu trapas a misty nuda nebo otrava, ale da se to odpustit a hlavne, da se tomu dat cas (zalezi na situaci, samozrejme) Volvice bych asi taky nezkousla, ale beru to tak, ze kazdy je nejaky - na seznamkach jsem brouzdala docela dost, chodila i na randata, a malokdy jsme si opravdu "sedli", ty predstavy pres net byvaji proste jine nez skutecnost, beru to jako fakt. Mam ze seznamek par dobrych kamaradu - lidi, se kterymi neco spolecneho mame, ale na partnerstvi to neni - i to je fajn.

      Vymazat
  4. je zcela normální, že jsou u příběhů reakce typu "nevěřím", protože kdo nepoznal seznamkové randění, těžko takovým příběhům uvěří. Ale je to tak, bohužel se všude vyskytují podobné případy a jak koukám všude po internetových diskuzích, mnohdy jsem narazila i na drsnější případy :)

    OdpovědětVymazat
  5. Lidi, je to smutné, ale já si vždy řeknu: "Do piči, co to kurva je za šulina?" "WTF" mi nepomáhá.

    OdpovědětVymazat
  6. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Obchodujte kdekoliv - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat